همشهری آنلاین: اسکارلت جوهانسن در حمایت از مردم یمن پیشنهاد بازی در پروژه‌ای سینمایی را رد کرد که قرار بود با پول شاهزاده عربستان ساخته شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بازيگر 33 آمريكايي قرار بود در فيلمي زندگينامه‌اي نقش يك عكاس-خبرنگار برنده جايزه پوليتزر را به كارگرداني ريدلي اسكات ايفا كند اما وقتي فهميد شاهزاده بن‌سلمان بخشي از هزينه توليد را پرداخت مي‌كند، قيد حضور در آن را زد.

لينزي اداريو، فتوژورناليست 44 ساله آمريكايي در گفتگوي اخير خود با نيكلاس كريستف از نيويورك‌تايمز گفت: «اسكارلت مخالفت خود را با حضور در فيلم زندگي من اعلام كرد، چون معتقد است اين مردك دارد به كشتار مردم يمن ادامه مي‌دهد و زنان عربستاني را به زندان مي‌اندازد. اين تازه پيش از ماجراي قتل جمال خاشقجي است و اسكارلت وقتي فهميد بن‌سلمان از سرمايه‌گذاران پروژه است، خود را كنار كشيد.»

اداريو با اشاره به اينكه شخصا با بن‌سلمان ديدار نداشته، افزود: «احساسم اين است كه فيلم زندگي من قرباني كارزار اخير در مخالفت به شاهزاده سعودي شده است. واقعيت اين است كه او مي‌خواست به غرب نشان دهد وارد هاليوود شده و حالا ديگر بخشي از اتفاق‌هاي بزرگ غرب است. آيا من مي‌خواهم بن‌سلمان درگير پروژه سينمايي شود، معلوم است كه نه و خدا را شكر كه پاي او از اين فيلم بيرون كشيده شده است.»

شاهزاده بدنام سعودي اوايل سال جاري ميلادي شخصا به هاليوود سفر و با برخي از ستاره‌هاي سينما از جمله دواين جانسن ملقب به راك ديدار كرد. نكته عجيب اينكه راك در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي از ديدار با بن‌سلمان اظهار خوشحالي كرده بود. حالا به نظر مي‌رسد با پيگيري پرونده قتل خاشقجي در سفارت عربستان در تركيه، بسياري از نقشه‌هاي شاهزاده بلندپرواز سعودي براي ورود به هاليوود نقش بر آب شده است.

فيلم زندگي اداريو ابتدا قرار بود به كارگرداني استيون اسپيلبرگ و بازي جنيفر لارنس ساخته شود. عكاس تحسين‌شده آمريكايي در طول دوران حرفه‌اي خود در مناطق بحران‌زده دنيا دو بار ربوده شده و مورد آزار و اذيت قرار گرفته است؛ از جمله در جنگ‌هاي داخلي ليبي. اداريو خاطره‌هاي خود را در كتابي به نام «اين كاري است كه من مي‌كنم» منتشر كرده و فيلم زندگي او بر اساس اين كتاب ساخته مي‌شود.

کد خبر 420107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha